vrijdag 19 augustus 2016

Zalm-surimitaartje met courgette en rucola

Tussen mijn verzamelde recepten van Sonja Bakker kwam ik een zalmtaartje tegen. Ik moet zeggen dat ik er eerst m'n twijfels over had, omdat er in het originele recept 3 teentjes knoflook gebruikt worden, dat leek mij niet zo'n goede combinatie met de gerookte zalm. Het taartje toch gemaakt zonder de knoflookteentjes en ik moet zeggen het was heerlijk. Voor herhaling vatbaar. Ik heb het gegeten met een geroosterde volkoren boterham. De hoeveelheid op de foto is de helft van de werkelijke hoeveelheid.



Ingrediënten voor 2 personen:
  • 100 gram gerookte zalm
  • 1/2 courgette
  • 40 gram rucola
  • 150 gram surimisticks
  • 1 eetlepel friteslijn (of mayonaise)
  • 1 eetlepel yoghurt
  • 1 grote theelepel honingmosterd
  • peper en zout
  • olijfolie
  • geroosterd brood

Bereiding:
Snij de zalm, surimisticks fijn. Snijd de courgette in kleine blokjes. Hak de rucola fijn. Roer in een grote kom de friteslijn of mayonaise, yoghurt, honingmosterd met het zout en peper en voeg courgette, zalm, surimi en de rucola toe. Smeer een kookring in met wat olijfolie en zet op een bord. Doe het mengsel erin en verwijder voorzichtig de kookring. Serveer met geroosterd brood.

Eet smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten