vrijdag 20 maart 2015

Kip kerrie salade met blauwe druiven, appel en maanzaad

Van de week heb ik een kippenbouillon gemaakt van een scharrelkip. De kip heb ik na het koken gepluisd (het kippenvlees in kleine stukjes uit elkaar trekken). Een deel van de bouillon en de gepluisde kip heb ik gebruikt voor een kippenpastei (recept volgt later). Een ander deel van de bouillon heb ik gebruikt voor een bijgerecht met little gem gestoofd in boterbouillon (recept volgt later). Het overgebleven deel van het kippenvlees heb ik gebruikt om onderstaande kip kerrie salade van te maken. Het testpanel heeft geproefd en akkoord gegeven om met jullie te delen.


Ingrediënten:

  • 200 gram gekookte kip
  • 2 eetlepels mayonaise
  • 2 eetlepels magere yoghurt
  • 1 eetlepel kerriepoeder
  • 1 theelepel kurkuma
  • ½ theelepel gemberpoeder
  • 1 eetlepel citroensap
  • 1 flinke eetlepel honing
  • handje vol blauwe druiven zonder pit
  • 1 appel
  • 1 eetlepel maanzaad
  • versgemalen peper
  • zeezout

Bereiding:
Meng in een grote kom de mayonaise met de magere yoghurt. Voeg de kerriepoeder, de kurkuma en de gemberpoeder toe. Roer goed door elkaar. Roer vervolgens het citroensap en de honing door het mengsel, gevolgd door het maanzaad. Schil de appel, verwijder het klokhuis en snij in kleine blokjes of reepjes. Snijd de blauwe druiven in vieren. Schep het fruit door het kerriemengsel. Breng op smaak met wat versgemalen peper en zeezout.
Heerlijk op een broodje of een toastje.

Eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten